wtorek, 1 lipca 2014

"Pan Mercedes" Stephen King

Tytuł oryginału: Mr. Mercedes
Wydawnictwo: Albatros
Data wydania: 4 czerwca 2014
Liczba stron: 576


Stephen King jest autorem zwykle kojarzonym z horrorami i opowieściami grozy. Tym razem jednak mamy przyjemność sięgnąć po powieść detektywistyczną, która reklamowana jest jako debiut autora w tymże gatunku. Jako że od zawsze byłam fanką powieści kryminalnych i detektywistycznych, od razu po nią sięgnęłam.

Akcja powieści zaczyna się od masakry w City Center. Rozpędzony mercedes wjeżdża w tłum bezrobotnych, zabijając osiem osób, a wiele innych okaleczając. Niestety sprawca ucieka z miejsca zdarzenia. Policja drepcze w miejscu nie mogąc natrafić na ślad mordercy. W końcu śledztwo zostaje umorzone. Emerytowany policjant Bill Hodges nie może się z tym pogodzić. Sprawa "Pana Mercedesa" kładzie się cieniem na jego życiu i karierze w policji. Wszystko się zmienia gdy pewnego dnia dostaje tajemniczy list, wysłany przez samego Pana Mercedesa. Policjant postanawia na własną rękę rozpocząć śledztwo, co sprawia że cały jego świat zostaje wywrócony do góry nogami. Zostaje wciągnięty w niebezpieczną grę. Stawka jest wysoka, gdyż życie może stracić wielu ludzi.

Tak naprawdę wszystko co dzieje się w książce skupia się wokół dwóch głównych bohaterów, policjanta i sprawcy. Poznajemy każdego z nich, zagłębiamy się w ich umysły, obserwujemy rozgrywkę którą prowadzą między sobą. Jednak w tym wszystkim najbardziej interesującą postacią jest Brady Hartsfield, znany jako Pan Mercedes. Niezrównoważony, a jednak piekielnie inteligentny. W niektórych momentach również odpychający, lecz mimo to z każdą chwilą mamy ochotę poznać go bliżej. Poznać wszystkie jego sekrety i tajemnice, dowiedzieć się co tak naprawdę nim kieruje.

Książka "Pan Mercedes" to kawał dobrej literatury. Czyta się ja naprawdę dobrze. Powoli nabiera tempa, co sprawia że pod koniec czyta się ją dosłownie z wypiekami na twarzy. Oryginalna fabuła, świetnie skonstruowane dialogi i ciekawi bohaterowie, wszystko to daje nam świetnie napisaną powieść. Mnie osobiście książka bardzo przypadła do gustu i muszę przyznać że taki King bardzo mi odpowiada. Nie jestem fanką horrorów i nie przeczytałam za wiele książek tego autora, jednak po tym co zostało mi zaserwowane wiem że będę chciała więcej. Może i książka nie powala na kolana, jednak ja jestem jak najbardziej na tak.


MOJA OCENA:
9 / 10

2 komentarze :

  1. Uwielbiam Stephena Kinga.Powoli zaczynam kolekcjonować powieści tego pisarza.Na razie udało mi się przeczytać ,,Czarna Bezgwiezdna Noc'' , ,,Colorado Kid'' ,,,Podpalaczka oraz ,,Ostatni Bastion Barta Dawesa''. ,,Pana Mercedesa'' mam w planach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka bardzo dobra, wciągająca i oryginalna fabuła jak to u Kinga. Polecam też serial nakręcony na podstawie książki :))

    OdpowiedzUsuń

Fajnie że jesteś! Dziękuję za każdy pozostawiony ślad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka