niedziela, 22 maja 2016

Bajkowy Zakątek: "Mój tato jest niedźwiedziem" Nicola Connelly


Swoje uczucia zwykle okazujemy na wiele sposobów, ale najważniejsze aby dziecko czuło się kochane i potrzebne. Przytulanie, uściski lub buziaki to najlepszy sposób aby pokazać dziecku jak ogromna jest nasza miłość. Czasem nie potrzebne są słowa.

Karol to mały miś, który opowiada nam króciutką historie o swoim tacie – niedźwiedziu. Jest ogromny, kudłaty i okrągły. Łowi ryby jak niedźwiedź, wspina się po miód jak niedźwiedź, ryczy jak niedźwiedź i śpi jak niedźwiedź. Ale tym co wychodzi mu najlepiej są… niedźwiedzie uściski! I tata i Karol uwielbiają się przytulać.


„Mój tato jest niedźwiedziem” to bardzo krótka historia opowiadająca o relacjach między synem a ojcem. Całość napisana jest bardzo prostym językiem, tak aby najmłodsze dzieci nie miały problemu z rozumieniem tekstu. Znajdziemy tutaj zaledwie kilka zdań, które przybliżą nam postać taty niedźwiedzia. Wszystko opowiedziane jest z perspektywy syna Karola. Wyraźnie zauważamy z jak wielką czułością i wrażliwością dziecko opowiada o swoim ojcu. Widać też, że ewidentnie go podziwia. W końcu dla każdego chłopca ojciec jest wzorem i autorytetem. Możemy więc wnioskować, że i tata niedźwiedź dla Karola stanowi w pewnym sensie wzór do naśladowania i powód do dumy.

Nicola Connelly w swojej książeczce zwraca uwagę na siłę i wagę uczuć. Ważne jest aby dzieci umiały okazywać swoje emocje. To rola rodzica, aby od małego wychowywać dziecko w miłości i szczęściu, a przytulanie i uściski są tego najlepszym przykładem. Przytulajmy dzieci zatem jak najczęściej, bo czasem niepotrzebne są słowa aby okazać swoje uczucia.


Ilustracje do książeczki wykonała Annie White.  Wszystkie są bardzo staranne, barwne, a przede wszystkim niesamowicie urocze. Od razu przyciągają wzrok i pobudzają ciekawość. W połączeniu z tekstem autorstwa Nicole Connelly tworzą bardzo wartościową, ciepłą i rodzinną opowieść dla dzieci najmłodszych. Może to być również doskonała lektura dla dzieci które dopiero uczą się czytać. „Mój tato jest niedźwiedziem” idealnie sprawdzi się jaki pierwsza samodzielna czytanka. Ułatwieniem będzie mała ilość tekstu, proste i krótkie zdania, a przede wszystkim duża i czytelna czcionka.

„Mój tato jest niedźwiedziem” to bardzo sympatyczna i oryginalna książeczka, która na pewno zdobędzie serca wielu dzieci. Zachwyca prostotą, wywołuje uśmiech na twarzy i rozgrzewa serca. Polecam!

Tekst: Nicola Connelly
Ilustracje: Annie White
Tytuł: Mój tato jest niedźwiedziem
Wydawnictwo: Adamada
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 28
Wiek: 2+
MOJA OCENA: 7/10


Książeczkę do recenzji przekazało Wydawnictwo Adamada, za co bardzo dziękuję


15 komentarzy :

  1. Ja nie mam już małych dzieci, więc coraz mniej jestem zainteresowana bajkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Urocza książeczka! Ale jednak nie dla mnie. Za stara jestem, haha :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakby można było się tak cofnąć w czasie :D
    Pozdrawiam serdecznie! ;)
    http://ravenstarkbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie, że treść odwołuje się do uczuć. Myślę, że taka książeczka rzeczywiście spodoba się wielu dzieciom. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W moim mieszkaniu na razie brak małych pociech, ale jestem zdania, że wielu dzieciom by się spodobała, takie mam wrażenie. Miłego wieczoru!

    http://kochamcieanonimowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Marzy mi być mamą. Mamą, która będzie czytała takie własnie książeczki! Mądre pozbawione zbędnych frazesów i destrukcyjnych wątków :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miało być: Marzy mi się być mamą:)

      Usuń
  7. Jakie przepiękne ilustracje! Szkoda,że już nie jestem tak mała. :(
    Pozdrawiam cieplutko!
    http://olalive-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Te ilustracje są prześliczne. Spróbuję zapamiętać tę książeczkę i kupić córce kuzyna.

    OdpowiedzUsuń
  9. Prostota jest rzeczywiście widoczna. Będę polecać te książeczkę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dla mnie nie, ale na prezent jak znalazł ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ilustracje mnie przekonują, więc będę miała na uwadze tę książeczkę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawa, ładnie wydana i oryginalna książeczka. Akurat na Dzień Dziecka :)

    OdpowiedzUsuń

Fajnie że jesteś! Dziękuję za każdy pozostawiony ślad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka