czwartek, 17 września 2015

"Collide" Gail McHugh


Zdarza się czasem, że los stawia przed nami sytuacje, które całkowicie wywracają życie do góry nogami. Czy warto zawierzyć intuicji i pójść za głosem serca? A może posłuchać zdrowego rozsądku i pozostać tam, gdzie czujemy się w miarę bezpiecznie? Pozwolić sobie na chwilę szaleństwa i spontaniczności, czy dalej tkwić w tym, co złudnie nazywamy szczęściem? Jedno jest pewne, jakąkolwiek decyzje podejmiemy, nic już później nie będzie takie samo.

Emily po śmierci swojej mamy, decyduje się na wyjazd do Nowego Jorku. Chce zacząć życie od nowa, a ma jej w tym pomóc Dillon, jej chłopak, który razem z nią przenosi się do nowego miasta. Choć Dillon na nią naciska by zamieszkali razem, Emily decyduje się wynająć mieszkanie razem z koleżanką. Jednak ich związek daleko odbiega od ideału. Mężczyzna nie jest zadowolony że Emily mieszka u swojej przyjaciółki, a do tego coraz częściej staje się nerwowy i wszczyna kłótnie. Za wszelką cenę stara się dominować w związku. Mimo to Emily, dalej się go trzyma, tłumacząc sobie, że jego zachowanie i wybuchy złości, są przejściowe i na pewno miną. Pewnego dnia przypadkowo poznaje przystojnego Gavina, który od samego początku ją fascynuje i wywołuje przyspieszone bicie serca. Jak się okazuje, również mężczyzna przejawia zainteresowanie jej osobą. Emily jest rozdarta między uczuciem które łączy ją z Dillonem, a rozpalającym zmysły, seksownym Gavinem. Kogo wybierze i jaką decyzje podejmie? Czy zwycięży rozsądek, a może zdecyduje się pójść za głosem serca?

„Collide” to emocjonująca i niezwykle zmysłowa historia trójkąta miłosnego. Kolejna książka na rynku, która wpasowuje się w nurt New Adult. Nie będę ukrywać że, jestem wielką miłośniczką tego typu książek i zawsze z wielką przyjemnością po nie sięgam. Gail McHugh stworzyła niebanalny romans, który ukazuje nam trudności jakie mogą pojawić się w związku. Pokazuje nam również piękny i niezwykle poruszający obraz, uczucia, które wybucha między dwójką ludzi. Uczucia szalonego, ale niezwykle silnego, takiego które rozpala zmysły i porywa duszę.

„Los i ścieżki, które pojawiają się przed nami. To jak wielka układanka, gdzie w końcu wszystko się dopasowuje.” *str. 14

Autorka w przemyślany i ciekawy sposób poprowadziła fabułę, tworząc bohaterów, wyróżniających się różnorodnymi osobowościami i charakterami. Akcja toczy się niespiesznie, by w miarę upływu stron, coraz bardziej nabierać rozpędu. Dzięki temu nie czujemy znużenia i powoli możemy dawkować emocje i uczucia, które się w nas kłębią. Gail McHugh potrafi zaintrygować i wzbudzić ciekawość, do tego stopnia, że nie jesteśmy w stanie odłożyć książki na bok. Z wielkim zapałem i zaangażowaniem śledziłam losy i zmagania bohaterów. Dałam się porwać tej niezwykłej historii i do samego końca siedziałam jak na szpilkach. Choć zakończenie w pewnym sensie okazało się przewidywalne, to jednak w żadnym stopniu, nie wpłynęło to, na moje odczucia po przeczytaniu książki. Wręcz przeciwnie, mam ogromny apetyt na więcej.

Na duże uznanie zasługuje tutaj kreacja bohaterów, bo to oni tworzą tę historię. Emily, zmaga się z bólem po stracie ukochanej mamy. Wyjazd do Nowego Jorku ma jej pomóc w poukładaniu wszystkich spraw i w rozpoczęciu nowego życia. Wierzy, że Dillon jest tym jedynym i razem zbudują przyszłość. Mężczyzna zdaje się być troskliwy, czuły i niezwykle opiekuńczy, jednak posiada drugą twarz – mroczną i pełną tajemnic. Emily czuje pewne obawy i lęk, a będąc pod wpływem mężczyzny, nie potrafi od niego odejść i żaden sposób mu się przeciwstawić. Widzimy tutaj, dominację i zaborczość ze strony Dillona, a także uległość i pewne poddanie się, ze strony Emily. Dopiero pojawienie się Gavina sprawia, że Emily otwiera oczy i dostrzega w jak chorym i pokręconym związku tkwi. Uzmysławia sobie, że to co czuje do Dillona, niekoniecznie można nazwać miłością. Gavin zaś rozpala w niej zmysły, sprawia że zaczyna o nim fantazjować i z każdą chwilą czuje, że nie potrafi mu się dłużej opierać. Mężczyzna kusi ją i fascynuje, a chęć poznania go bliżej, bierze górę nad zdrowym rozsądkiem. Gavin z jednej strony przedstawiony jest jako niegrzeczny chłopiec, istny kusiciel i zimny drań, jednak posiada w sobie cechy, które powinien mieć każdy mężczyzna. Zabawny, delikatny, romantyczny, zmysłowy, a jednocześnie niebywale seksowny. Nie ma się co dziwić, że Emily poddaje się i rzuca w wir namiętności. Co z tego wyniknie?

„Jeśli pragniesz czegoś ze wszystkich sił, nie możesz po prostu zrezygnować. Musisz walczyć i walczyć, aż do końca.” *str. 197

„Czasami niewłaściwe rzeczy prowadzą nas do właściwych ludzi.” *str. 204

Jestem zachwycona tą książką. Całkowicie sprostała moim oczekiwaniom i sprawiła, że na długie godziny zapomniałam o bożym świecie. Historia Emily, Dillona i Gavina to prawdziwa karuzela emocji, która gwarantuje przyjemny zawrót głowy i odjazd, który pobudzi każdą komórkę waszego ciała. Poza romansem, znajdziemy tutaj również cały szereg scen erotycznych, które zostały ukazane w niezwykle subtelny, a jednocześnie wyrazisty sposób. Każda z nich aż kipi namiętnością i wywołuje wypieki na twarzy. Rozpala emocje i zmysły, wywołuje przyjemny dreszcz na ciele i pobudza wyobraźnię.

Co tu dużo mówić, „Collide” wprowadzi chaos do waszego życia, wstrząśnie wami, sponiewiera, by na koniec, powalić was na ziemię bez tchu. Macie jeszcze jakieś wątpliwości? Jeśli tak, to szybko się ich pozbądźcie. Ta książka działa jak narkotyk. Silnie uzależnia i gwarantuje niebywale mocne doznania. Gorąco polecam!

Autor: Gail McHugh
Tytuł: Collide
Tytuł oryginału: Collide
Cykl: Collide (tom 1)
Wydawnictwo: Akurat
Data wydania: 17 czerwca 2015
Liczba stron: 368
Gatunek: romans, young/new adult
MOJA OCENA: 8/10

*Książka bierze udział w wyzwaniach: 52 książki, Czytam Opasłe Tomiska


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Business&Culture oraz Wydawnictwu Akurat

27 komentarzy :

  1. A ja się chyba za dużo naczytałam jednak, że jest przewidywalna i taka trochę zbyt słodka. Nie wiem sama. Jeśli przeczytam to raczej w dalszej przyszłości :)

    Pozdrawiam! Przy gorącej herbacie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie same wrażenia mam po czytaniu recenzji. Dlatego zaczekam na lepszy czas ;)

      Usuń
  2. Na ten tytuł po prostu poluję!
    Wierzę, że się nie zawiodę :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie opisałaś tę pozycję i bardzo się cieszę, że Ci się podobało ;) Jak widać, to jest zwyczajne marne romansidło ;)
    PS. Zapraszam w sobotę, będzie można zadać jedno ptanie autorce Warszawskiego niebotyku, może się skusisz? A w dzisiejszym poście czeka na Ciebie mała niespodzianka ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie niespodzianki to ja lubię ;).
      Dziękuję :*

      Usuń
  4. Wszyscy piszą o tej książce, a ja jestem w tyle :( Muszę chyba nadrobić zaległości ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ją w planach, ale czytałam trochę gorsze opinie. Twoja jest pozytywna i bardzo mnie zaciekawiła. Co prawda nie za bardzo lubię trójkąty miłosne (chyba przez ''Bezmyślną'', którą właśnie czytam), ale tu wydaje się to nieco inaczej przedstawione. Jestem ciekawa jak autorka przedstawiła ''pokręcony'' związek Emily i Dillona. Na pewno po nią sięgnę, jak tylko trafi w moje ręce.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna, ciekawa recenzja. Widzę, że Collide u każdego wywołuje emocje. Ja mam już na półce kolejny tom :)
    Moje-ukochane-czytadelka

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten tom średnio mi się podobał. Za to druga część jest po prostu rewelacyjna.

    OdpowiedzUsuń
  8. O tej książce jest głośno, a niebawem kolejna część... Chyba właśnie wtedy zaopatrzę się w obie książki i zacznę lekturę:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Po Twojej recenzji żałuję, że jednak nie skusiłam się na przeczytanie tej książki, kiedy miałam taką szansę... Chociaż w sumie nic straconego, może kiedyś nadrobię. :)
    Pozdrawiam
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam tyle dobrego o tej książce!
    Mimo to jednak jest nam nie po drodze. Zawsze znajduje pozycje ważniejsze przy zakupach internetowych, niżeli ta.

    http://zagoramiksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie jestem przekonana, co do tej powieści. Jakoś nie przepadam za gatunkiem New Adult czy Young Adult.
    Mimo to świetna recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Chwilowo mam dosyć romansów... ale ogółem zdążyłam zauważyć, że książka jest pozytywnie w miarę oceniana. Może za jakiś czas ;)

    Bookeaterreality

    OdpowiedzUsuń
  13. Apetyczne zdjęcie. Mmmm.... Chętnie bym z Tobą coś przeczytała, skoro u Ciebie takie dobroci ;)
    Ja mam za sobą już "Pulse". Nie zawiedziesz się ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam na wspólne czytanie i pyszną kawkę z poczęstunkiem ;).
      Mam nadzieję że "Pulse" będzie równie dobra (jeśli nie lepsza). Ale naczytałam się samych dobrych opinii, więc nastawiam się na wyśmienitą lekturę ;).

      Usuń
  14. Z niecierpliwością czekam na drugi tom :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ta książka może nie porwała mnie jakoś szczególnie, ale była naprawdę dobra ;) Za kilka dni zabieram się za następną część :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Niestety w ogóle nie czuję tego klimatu, choć tak zachęcasz i kusisz, tym razem podziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam sporo pozytywnych recenzji, a jednak kompletnie nie ciągnie mnie do tej lektury i chyba to się już nie zmieni :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Przyznam, że miałam wątpliwości, czy czytać i teraz już ich nie mam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja się zastanawiałam nad tą pozycją, ale ostatecznie zrezygnowałam, chyba na moją niekorzyść ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja niestety aż tak entuzjastycznie do NA/YA nie podchodzę, więc z tej książki zrezygnuję póki co :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pierwsza część już w połowie przeczytana, ale już teraz mogę powiedzieć, że to jedna z lepszych historii, jakie miałam okazję przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jakoś ostatnio nie mam ochoty na romanse, więc po tę ksiażkę sięgnę później.

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*
    http://klaudiaczytarecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Fajnie że jesteś! Dziękuję za każdy pozostawiony ślad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka