środa, 29 kwietnia 2015

"Ukochany z piekła rodem" Alek Rogoziński

Wydawnictwo: Melanż
Data wydania: 23 marca 2015
Liczba stron: 272


Zakochanie, to cudowny stan umysłu, ciała i duszy. To moment kiedy wszystko nabiera rozpędu, a świat wokoło mieni się całą feerią barw. Wtedy wszystko wydaje się możliwe, a miłość sprawia że możemy przenosić góry. Gdy Joanna spotyka Konrada, jej życie wywraca się do góry nogami. Nie spodziewa się jednak że poznany mężczyzna okaże się kochankiem z piekła rodem...

Joanna Szmidt jest znaną i ceniona autorką romansów. Prowadzi dostatnie i szczęśliwe życie. Właściwie niczego jej nie brakuje,  poza jednym - miłością. Na szczęście podczas wakacji w Zakopanem poznaje przystojnego i sporo młodszego od siebie fotografa, który od razu skrada jej serce. Szybko zostają parą i zamieszkują w posiadłości Joanny. Kobieta w pełni angażuje się w związek z mężczyzną, wierząc że jest on tym jedynym. Wszystko się jednak zmienia, gdy pewnego dnia Joanna znajduje zwłoki swojego chłopaka w łazience. Jak się okazuje, został zamordowany. Kobieta rozpoczyna śledztwo na własną rękę i razem ze swoją przyjaciółką, a jednocześnie menadżerką Betty, tropią mordercę.

Tytułowy "Ukochany z piekła rodem" od samego początku nie ma czystych intencji względem Joanny. Zgrywa szarmanckiego i szalenie zakochanego, mami ją i wręcz okręca sobie wokół palca. Joanna jako że nie jest już młoda, daje się złapać na haczyk. Wierzy że Konrad jest tym jedynym i z rozmarzeniem snuje plany na wspólną przyszłość. Jej przyjaciółka Betty robi wszystko by sprowadzić ją na ziemie, jednak Joanna jest całkowicie zapatrzona w swojego ukochanego i nie zamierza odpuścić. Los ma niestety inne plany, względem niej, a przede wszystkim samego Konrada, który za swoje złe postępki zostaje surowo ukarany...

"Ludzie często  kłamią nawet wtedy, kiedy nie muszą. I niekoniecznie oznacza to, że są źli. Częściej, że zrobili coś, co chcą ukryć." * str. 174

„Ukochany z piekła rodem” to powieść kryminalna dla kobiet. Wciąga od pierwszych stron i do samego końca gwarantuje dobrą zabawę. Przy tej książce nie sposób się nudzić. Barwni bohaterowie, dowcipne dialogi i wartka akcja, to tylko mała część tej fantastycznej książki. Autor posługuje się płynnym i poprawnym językiem, dba o szczegóły i z niezwykłą starannością kreśli nam losy bohaterów, bo to właśnie oni tworzą tą książkę. Przede wszystkim główna bohaterka Joanna i jej przyjaciółka Betty. Od samego początku wzbudziły moją sympatię i z niezwykłym zaangażowaniem i zainteresowaniem śledziłam ich losy. Byłam ciekawa co też nasze drogie panie wymyślą i gdzie zawiedzie je śledztwo, a przede wszystkim kto zabił i dlaczego. Sama próbowałam wytypować mordercę, jednak kiepsko mi to szło. Do samego końca nie wiedziałam kto stoi za tą makabryczną zbrodnią. Jakież było moje zdziwienie gdy już poznałam zakończenie, bo trzeba przyznać że jest bardzo zaskakujące. I to się właśnie nazywa dobry kryminał. Trzymający w napięciu, intrygujący i nieprzewidywalny. Dodatkowo w przypadku „Ukochanego z piekła rodem” zabawny i humorystyczny.

Książka Alka Rogozińskiego to debiut. Jak dla mnie bardzo obiecujący i udany. Ostatnio ciągle trafiam na nowinki i za każdym razem idealnie trafiają w mój gust. Uwielbiam odkrywać nowe perełki w naszej polskiej literaturze i okropnie mnie martwi że wciąż wielu czytelników wzbrania się przed sięganiem po książki polskich autorów. A przecież mamy tylu zdolnych pisarzy, którzy niestety nie są doceniani. „Ukochany z piekła rodem” jest tego najlepszym przykładem. Ta krótka książka zawiera w sobie niesamowite bogactwo treści, a ciekawi bohaterowie tylko dodają jej barw. Mamy tutaj całą plejadę gwiazd, bo trzeba zwrócić uwagę że część postaci ma swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości. Od samego początku wyczuwałam tutaj pewne podobieństwo do książek Joanny Chmielewskiej, co zdecydowanie wyszło autorowi na dobre. „Ukochany z piekła rodem” to książka pełna groteski i czarnego humoru, gwarantująca dobrą zabawę do ostatniej kartki. Pełna zaskakujących zwrotów akcji i nieprzewidywalnych zdarzeń z którymi przyjdzie się zmierzyć głównym bohaterkom. 

„Ukochany z piekła rodem” Alka Rogozińskiego to świetnie skonstruowany kryminał który czyta się z uśmiechem na ustach. Ta książka to idealny sposób na oderwanie się od nudnej, szarej rzeczywistości, gwarantująca niesamowitą chwilę relaksu i dobrej zabawy. Wciągnie was w wir wydarzeń i do samego końca będzie trzymać w swoich sidłach. Spędziłam naprawdę bardzo miłe chwile z tą książką, co tylko pobudziło mój apetyt na więcej. Już jesienią w księgarniach ma się pojawić kolejna część przygód naszych nieustraszonych bohaterek „Morderstwo na Korfu”, na którą czekam z niecierpliwością. Jeśli macie ochotę na zabawną i lekką lekturę, to Ukochany będzie idealnym partnerem. Dajcie się skusić i koniecznie sięgnijcie po tą wyśmienitą powieść.

*Książka bierze udział w wyzwaniach: 52 książki, Polacy nie gęsi, czyli czytajmy polską literaturę!, Okładkowe Love


MOJA OCENA:
8 / 10


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Autorowi.

15 komentarzy :

  1. Z każdą pozytywną recenzją mam coraz większą ochotę na tę książkę ;)
    Świetna recenzja!

    OdpowiedzUsuń
  2. Okładkę kojarzę, ale nigdy nie zagłębiałam się w opis fabuł. Brzmi ciekawie, idealnie na wiosenną (długo weekendową) porą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Okładka - genialna. Przykuwa uwagę. Fabuła książki - jestem na tak. To coś idealnego dla mnie i na pewno przeczytam, jak tylko trafi w moje ręce.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio nie mogam trafi na taki kryminał, a bardzo je lubię :) Zapisuje tytuł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejna pochlebna recenzja, chyba będę musiała przeczytać :) Dodaję do listy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja już się skusiłam i nie żałuję. Bardzo gorąco polecam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Z przyjemnością dam się skusić, po takiej rekomendacji wręcz nie mam wyjścia ;) i powiem Ci, że nie ma to jak dobry debiut ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Może kiedyś przeczytam, teraz mam inne książki na stosiku.

    OdpowiedzUsuń
  9. Skuszę się na tą książkę, tym bardziej, że jak napisałaś, trzyma w napięciu. Uwielbiam takie kryminały - a jednak rzadko po nie sięgam.
    Świetna recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam już o tej książce i myślę, że któregoś dnia się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tytuł trochę mnie rozbawił.Nie w złośliwy sposób, a taki przyjemny. Nie spodziewam się po lekturze, że jest odkryciem roku, ale przeczytałabym - dla uciechy i rozrywki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam już recenzję tej książki, a ta jeszcze bardziej mnie zachęciła ;) Lubię takie lekkie kryminały, chociaż właściwie rzadko takie czytam.

    kieleckoowszystkim.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak zobaczyłam miniaturkę to myślałam, że to jakiś romans :D

    OdpowiedzUsuń

Fajnie że jesteś! Dziękuję za każdy pozostawiony ślad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka