czwartek, 10 grudnia 2015

"Drobne kłamstwa" Heather Gudenkauf


„Drobne kłamstwa” to krótki wstęp do „Małych cudów”, gdzie będziemy śledzić dalsze losy Ellen Moore. Moje pierwsze spotkanie z piórem Heather Gudenkauf miało miejsce w przypadku powieści „Jeden krok”, która absolutnie mnie oczarowała. Byłam ciekawa, jak autorka poradzi sobie z krótką formą wypowiedzi i muszę przyznać, że zostałam pozytywnie zaskoczona.

Ellen Moore, pracownica społeczna, pewnej nocy zostaje wezwana do miejskiego parku, gdzie znaleziono martwą kobietę ze śpiącym dzieckiem u boku. Nie wiadomo kim jest chłopiec i jak się tam znalazł, to samo tyczy się kobiety, która jak się okazuje została zamordowana. Ellen próbuje ustalić tożsamość dziecka i dowiedzieć się, co miało miejsce w parku. Razem z przyjacielem, policjantem, próbują rozwikłać zagadkę i dowiedzieć się, czy morderstwo nie jest dziełem seryjnego mordercy, który trzynaście lat temu zabił inną kobietę. Im bardziej bada sprawę, tym więcej odkrywa niepokojących śladów. Kto jest mordercą? Czy faktycznie obie sprawy mają ze sobą coś wspólnego?

Heather Gudenkauf po raz kolejny zaserwowała mi opowieść trzymającą w napięciu, gwarantującą ogrom emocji i niepewności. Akcja książki jest płynna, mogłabym nawet powiedzieć, że wręcz szybka, ale nie ma się co dziwić patrząc na jej objętość. Na szczęście autorka każdy wątek doprowadza do końca, aż do finału, który jak zwykle okazuje się bardzo zaskakujący. Nie zabraknie tutaj również zagadek, których rozwiązanie nie będzie takie proste jak mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać.

Bohaterowie zostali przedstawieni bardzo szczegółowo i wyraziście, a fabuła świetnie dopracowana. Autorka w ciekawy sposób przybliża nam postać Ellen i tego czym się zajmuje. Widzimy z jakim wielkim oddaniem i poświęceniem zajmuje się sprawą martwej kobiety i porzuconego dziecka. Robi wszystko by odnaleźć bliskich chłopca, co niestety nie jest proste, zwłaszcza że nie wiadomo kim tak naprawdę jest i dlaczego znalazł się w parku przy zwłokach matki. Choć jest to krótka historia, to nie brak w niej emocji i momentów które głęboko poruszają. Język jest bardzo lekki i przejrzysty, dzięki czemu książki Heather Gudenkauf pochłania się w tempie natychmiastowym.

Na pewno warto sięgnąć po „Drobne kłamstwa”, zwłaszcza że stanowią świetne wprowadzenie do „Małych cudów”. Po zapoznaniu się z główną bohaterką, wiemy już czego się po niej spodziewać, jaka jest, a przede wszystkim z jak wielkim oddaniem, zajmuje się swoją pracą i opieką nad swoimi małymi podopiecznymi. Zachęcam do sięgnięcia po książki autorki, a jeśli lubicie Jodi Picoult lub Diane Chamberlain, to na pewno polubicie i Heather Gudenkauf. Osobiście mogę tylko polecić i zapewnić, że będzie to wyśmienita i niezapomniana lektura.

Autor: Heather Gudenkauf
Tytuł: Drobne kłamstwa
Tytuł oryginału: Little Lies
Wydawnictwo: Filia
Data wydania: 13 maja 2015
Liczba stron: 82
Gatunek: literatura obyczajowa
MOJA OCENA: 7/10


Darmowy e-book możecie pobrać na Virtualo.pl.


10 komentarzy :

  1. Przyznam szczerze, że książka bardzo mnie zainteresowała.

    Pozdrawiam serdecznie i w wolnej chwili zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię Picoult, więc poważnie rozważam po sięgnięcie powieści Gudenkauf. Historia wydaje się być bardzo interesująca.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę, że to naprawdę bardzo interesująca lektura. Będę musiała po nią sięgnąć ;)

    W wolnej chwili zapraszam do siebie ;)
    czytaninka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie nazwiska dwóch ulubionych autorek to najlepsza rekomendacja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie. Dla mnie nazwisko Picoult to zawsze dobra rekomendacja i duże zachęcenie. :)

      MAJUSKUŁA

      Usuń
  5. Rzeczywiście jest to krótka opowieść, a fabuła wydaje się bardzo interesująca. Chętnie przeczytam, może twórczość autorki zaintryguje mnie i przeczytam także "Małe cuda". Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gdzieś w swoich zbiorach chyba mam jakąś książkę tej autorki, ale niestety nie pamiętam teraz jaką. "Drobne kłamstwa" zapowiadają się ciekawie, ale jednak zacznę od tego, co mam w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tej autorki, choć mam je w planach;) Muszę się w końcu za którąś zabrać;)

    <a href="http://ksiazkoholiczka94.blogspot.com>www.ksiazkoholiczka94.blogspot.com</a>

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba spróbuję, nie znam jeszcze książek autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Raczej nie będę próbowała zapoznać się z treścią książki.

    OdpowiedzUsuń

Fajnie że jesteś! Dziękuję za każdy pozostawiony ślad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka