poniedziałek, 4 kwietnia 2016

"Nie oddam szczęścia walkowerem" Agnieszka Jeż, Paulina Płatkowska [PRZEDPREMIEROWO]


Nigdy tak naprawdę nie będziemy wiedzieć co szykuje dla nas los. Jedno jest pewne, w zanadrzu ma wiele niespodzianek. Zarówno tych przykrych, jak i tych pozytywnych. Może warto więc sprawdzić co tym razem otrzymamy w prezencie od życia? Zwłaszcza, gdy można liczyć na wsparcie najlepszej przyjaciółki.

Magda jest redaktorką w piśmie katolickim, a jej małżeństwo właśnie się rozpadło. Pozostawiona sama z córką, nie może wybaczyć swojemu byłemu mężowi zdrady, zwłaszcza, że sama robiła wszystko by jakoś ocalić ich związek. Niespodziewanie w jej życiu pojawia się nowy mężczyzna, który od razu skrada jej serce. Targana dylematami moralnymi i wewnętrznymi rozterkami, sama nie wie jak powinna postąpić. Zwłaszcza że Wiktor nie potrafi się zdecydować czy chce z być z Magdą, czy nie. Do tego ma żonę i dzieci. Jak zachowa się Magda? Czy Wiktor podejmie w końcu decyzję?
Jagoda pracuje w redakcji pisma kobiecego, gdzie radzi innym czytelniczkom w sprawach sercowych. Sama jednak nie może uporać się ze swoimi problemami. Już od jakiegoś czasu w jej małżeństwie nie dzieje się zbyt dobrze. Mąż nie poświęca jej zbyt wiele uwagi i czasu. Dlatego też kobieta znajduje pocieszenie u boku innego mężczyzny. Jerzy rozbudza w niej pragnienie i namiętność, a Jagoda z pewnymi oporami oddaje się uczuciu jakie zaczyna się między nimi rodzić. Niespodziewanie mąż proponuje jej wspólną terapię, dla dobra związku i rodziny. Jakie decyzje podejmie Jagoda? Czy zapomni o Jerzym?

Książka „Nie oddam szczęścia walkowerem” to dość nietypowa lektura. To korespondencja mailowa dwóch zaprzyjaźnionych ze sobą kobiet. Mówiąc szczerze, miałam pewne obawy gdy sięgałam po lekturę. Bałam się monotonii i nudy, która może wkraść się w tekst. Nic bardziej mylnego. Agnieszka Jeż i Paulina Płatkowska stworzyły niezwykle wartościową i dojrzałą historię, która porusza wiele ważnych życiowych tematów. I choć jest to po części historia o miłości i poszukiwaniu swojego własnego „ja”, to jednak w dużej mierze opowiada o prawdziwej kobiecej przyjaźni.

Autorki wcielają się w swoje książkowe bohaterki, pokazując nam jak ważne jest posiadanie osoby na której możemy polegać. Relacja jaka wywiązuje się między Jagodą i Magdą w miarę upływu czasu coraz bardziej ewoluuje, a ich przyjaźń z każdą chwilą staje się silniejsza. Kobiety dzielą się ze sobą swoimi rozterkami, problemami i przemyśleniami nawet tymi najintymniejszymi. To dowodzi, że ufają sobie w pełni, dzięki czemu wiedzą, że mogą sobie powierzyć wszystkie tajemnice i sekrety. Co z resztą robią od samego początku. Obie kobiety znajdują się na zakręcie życiowym i to jest właśnie ten moment kiedy muszą podjąć wiążące decyzje, które wpłyną na jakość ich dalszego życia. Muszą jednak myśleć nie tylko o sobie. W takiej sytuacji rodzą się pytania. A nawet całe mnóstwo pytań. Czy iść za głosem serca, czy może dalej tkwić w związku który tak naprawdę nie ma przyszłości? Dać się porwać namiętności i uwikłać w romans? Walczyć o swoje szczęście, czy może całkowicie odpuścić? Agnieszka Jeż i Paulina Płatkowska uzmysławiają nam, że najważniejsze to podejmować decyzje, które będą zgodne z naszym sumieniem. W końcu to od nas zależy którą drogą pójdziemy.

„Nie oddam szczęścia walkowerem” choć porusza trudne i przykre tematy, takie jak chociażby zdrada lub rozstanie, to jednak obie panie postarały się, aby ich książka nie była przygnębiająca. To błyskotliwa i niesamowicie zabawna lektura, która poza istotnym przesłaniem, ma wnieść do naszego życia odrobinę pozytywnej energii i pogody ducha. Bo choć bohaterki znajdują się w trudnej sytuacji, zdarza im się przeżywać również te radosne chwile. Agnieszka Jeż i Paulina Płatkowska doskonale budują napięcie i emocje. W niektórych momentach wybuchamy śmiechem, by za chwilę kręcić głową z niedowierzaniem i z rosnącym niepokojem obserwować przebieg wydarzeń. Może się zdarzyć, że nie będziemy zgadzać się z wyborami bohaterek, jednak jak to w życiu bywa, niczego tak naprawdę nie możemy być pewni. Zwłaszcza, że sami nie wiemy jakie decyzje podjęlibyśmy będąc na miejscu Magdy lub Jagody.

Książka Agnieszki Jeż i Pauliny Płatkowskiej to doskonały debiut. Pokazująca nam, że nigdy nie należy się poddawać. I nawet pomimo przeciwności losu zawsze warto powalczyć o odrobinę szczęścia. W końcu należy się ono każdemu z nas. To lekka, zabawna i przesycona prawdziwymi emocjami historia opowiadająca o sile przyjaźni, miłości i poszukiwaniu sensu życia. Mieni się całą paletą barw i zachwyca swoją prostotą. Gorąco polecam!

Autor: Agnieszka Jeż, Paulina Płatkowska
Tytuł: Nie oddam szczęścia walkowerem
Wydawnictwo: Czarna Owca
Data premiery: 13 kwietnia 2016
Liczba stron: 464
Gatunek: literatura obyczajowa
MOJA OCENA: 8/10


Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca


18 komentarzy :

  1. To raczej książka nie dla mnie, ale recenzję miło się czytało:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z przyjemnością przeczytam :D Już sam tytuł przyciąga

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie do końca wydaje mi się, że to książka dla mnie... Chociaż lubię historie z humorem, wiec może jeszcze to przemyślę.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka w moich klimatach kobiecych :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię powieści, w których prym wiodą listy bądź e-maile, zatem jestem przekonana, że ta przypadnie mi do gustu, bo i sama historia intryguje. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chciałabym ją przeczytać, nawet bardzo. ;) tym bardziej, że jest inaczej pisana. ;)


    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie ;)
    http://tylkomagiaslowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak, mnie też ta książka się bardzo podobała. Niebawem zamieszczę swoją recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  8. Już u Lustro rzeczywistości nabrałam na tę książkę ochoty. No chcę, no :) I nikt mi nie powie, że obyczajówka nie może być świetna. Bywają zabawne i mądre, w całym życiowym bagażem. Ja to uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam w planach tę książkę, już przy zapowiedziach wzbudziła moją ciekawość, więc mam nadzieję, że uda mi się ją niebawem przeczytać;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tytuł krąży wokół mnie od pewnego czasu. Z chęcią przeczytam jeśli będę miała w ręku. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Słyszę o niej same pozytywy! Ciekawy tytuł no i debiut dwóch Pań, to musi być dobre! Z chęcią przy okazji po nią sięgnę:)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie;)
    KrainaKsiazkaZwana

    OdpowiedzUsuń
  12. Książka na liście do przeczytania, ciekawie będzie zapoznać się z nią. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Panie redaktorki spisały się na medal :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardziej od fabuły ciekawi mnie forma opowieści. Chętnie sięgnę po historię opowiedzianą przez maile jakie bohaterki ze sobą wymieniają. Może być ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czasami żałuję, iż przyszłości nie można przewidzieć- może to oszczędziłoby trochę rozczarowań :) co do książki to jestem na tak :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kolejna recenzja potwierdzająca to, że powinnam sięgnąć po tę książkę. Mam na nią ogromny apetyt. Uwielbiam takie historie :)

    OdpowiedzUsuń

Fajnie że jesteś! Dziękuję za każdy pozostawiony ślad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka